1) Quina és la realitat del moment? 4 dades reals, interessants i curioses a tenir en compte o per tenir com a referència.

- La Confederació d’Associacions Veïnals de Catalunya (CONFAVC) va néixer l’any 1988 i és una organització sense ànim de lucre que coordina 677 associacions i 28 federacions veïnals.

- El primer cop que es va sentir parlar d’Agendes 21 locals va ser l’any 1992. Actualment, a nivell internacional, 6.416 autoritats locals de 111 països diferents ja estan compromeses en el procés, i d'aquestes unes 5.292 són d'Europa. A Catalunya hi ha cinc milions d'habitants vivint en 230 municipis que ja han fet, o estan en procés d'Agenda 21 Local, essent així el 79% de la població catalana.

- L’any 2008 l’ajuntament de Girona va portar a terme un procés participatiu pel Pla d’usos de la Devesa. El CADS va dur a terme al llarg del 2009 un procés participatiu per definir entre tots els reptes de sostenibilitat de Catalunya.

- El programa d'educació per a la ciutadania a les escoles té per objectiu promoure el desenvolupament dels valors democràtics, afavorir el coneixement dels drets humans, l'educació per la pau i la solidaritat, impulsant la participació i el compromís dels joves a la societat.

2) Què ens agradaria llegir als diaris del 2035? Notícies utòpiques.

  • APROVADA L'ESPERADA DECLARACIÓ AMBIENTAL DE LES PERSONES HUMANES (DAPH)

Una iniciativa sorgida de les bases, que incidirà en el canvi d’hàbits dels ciutadans.
Una iniciativa legislativa popular, aprovada per unanimitat al Congrés del país, aconsegueix implantar l’esperada Declaració Ambiental de les Persones Humanes, un sistema “compensatori” que implicarà que cada ciutadà (adults, adolescents i infants), realitzi anualment l’autodeclaració de la seva petjada ecològica.
La innovació del sistema radica en el seu contingut i en el fet que l’element impositiu deixa de ser l’econòmic i passa a ser el temps. La xarxa del Banc del Temps serà l’encarregada de gestionar el temps de les persones, tant des del punt de vista positiu com negatiu. És a dir, en funció del resultat de la declaració, hauràs d’oferir el teu temps a la resta de la comunitat o bé rebre’n.

  •  AQUEST MES, SÍ

La Comissió ciutadana aprova, aquest mes, la gestió del govern.
“Els polítics progressen adequadament” , diu la presidenta jove de la Comissió. El Consell d’Ancians reclama més atenció al Pla d’educació per al lideratge.

  • S'APROVA EL NOU PLA EDUCATIU DE LES COMARQUES DE L'EBRE

El consell social reunit ahir a Tortosa va aprovar el nou Pla educatiu, elaborat de forma conjunta per tots els estaments socials i econòmics de les Terres de l’Ebre. És el primer cop que s’assoleix un consens per aprovar un pla d’aquestes característiques.

El nou Pla posa les bases per garantir un sistema educatiu que arribi a tots els nivells de la societat garantint la continuïtat i accessibilitat de l’educació.

El consens final s’ha obtingut un cop superades les esmenes proposades per l’administració del govern català, que ha manifestat la seva intenció d’adoptar aquest model educatiu per estendre'l als diferents territoris del nostre país.

  • L'ALCALDE I TOTS ELS REGIDORS DE MARICEL, CESSATS

La no aplicació de la nova llei de pressupostos municipals participatius provoca aquest cessament.
Els veins i veïnes s’alegren de l’aplicació d’aquesta llei.

  • LA COMISSIÓ "CORCÓ" ES DISSOL DESPRÉS DE MÉS DE 25 ANYS DE FUNCIONAMENT

Amb els reptes aconseguits, la Comissió « corcó » es dissol amb una visió esperançadora de futur.


“Nosaltres vàrem néixer amb els objectius de transversalitzar l’educació ambiental, de donar veu a les diferents estratègies educatives per a que fossin integrades en les polítiques i programes de l’administració, i per vetllar per l’acompliment de les mateixes”. La Comissió “corcó” es va crear en el si de la Societat Catalana d’Educació Ambiental en el marc de les trobades territorials de Catalunya l’any 1998.
Al llarg de tots aquests anys la Comissió ha tingut diversos delegats, experts en diferents àmbits que han ofert una representació de tota la nostra societat.
Els reptes assolits sobre la responsabilitat individual, el coneixement global dels sistemes i la visió holística de l’ésser humà i del medi permet transmetre una visió esperançadora de futur.

3) Quins reptes volem assolir en els pròxims 2 anys?

a) S’hauria de dissenyar un programa educatiu per a cada cicle escolar que incorporés temàtiques de política ambiental.
Comments (0)
b) Utilitzar la política com a eina comunicadora en el camp de l’educació ambiental.
Comments (1)
c) Els educadors ambientals haurien de realitzar formació permanent i conjunta amb els experts en polítiques ambientals.
Comments (0)
d) En les decisions polítiques d’àmbit local hi ha de tenir cabuda la participació de totes les entitats de la localitat, ja siguin de caire ambiental, educatiu, cultural, esportiu, etc.
Comments (1)
4) Quines accions o pràctiques s’estan portant a terme al territori? Intercanviem experiències
Aporta aquí l'experiència, programa, acció, pràctica que coneguis (fes-ho a l'espai "comentaris")
Comments (0)


General comments
Elaboració del pla d'acció d'educació ambiental del Parc Natural del Montseny. Un espai de formació i creació entre tècnics d'adminsitracions amb poder de decisió i educadors ambiental i professorat. La tasca només pot arribar a ser col.lectiva. La Xarxa d'Escoles per a la Sostenibilitat (XESC) i inici de la Red de redes en el Estado (´seminari del CENEAM)- creació octubre 2010 CONFINT (Conferència Internacional de Joves)- 2010-2012 Fundació Vincles: Aprenentatge i Servei projecte concret l'Erola (Montseny)
Written by Margarida Feliu at 19 / 10 / 2010
La xarxa de recerca en educació per a la sostenibilitat us felicita per aquest espai de treball i participació
Written by Xarxa Edusost at 10 / 11 / 2010


This forum has been assessed 40 times [Participate] [View the results for this forum]